Pembelajaran Kooperatif Tipe (Student Team Achievement Division) Pada Pembelajaran Matematika

AMA, Arnoldus Ola (2021) Pembelajaran Kooperatif Tipe (Student Team Achievement Division) Pada Pembelajaran Matematika. Undergraduate thesis, Universitas Katolik Widya Mandira Kupang.

[img] Text
ABSTRAK.pdf

Download (202kB)
[img] Text
PENDAHULUAN.pdf

Download (262kB)
[img] Text
KAJIAN PUSTAKA.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (389kB)
[img] Text
ISI.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (302kB)
[img] Text
PENUTUP.pdf

Download (363kB)

Abstract

Tujuan pembelajaran adalah tercapainya target penguasaan materi yang disampaikan oleh guru kepada peserta didik dan pencapaian indicator target adalah kemampuan pemahaman yang baik dan meningkat apabila dalam proses pembelajaran terjadi interaktif aktif antara guru dan peseta didik .Interaktif itu timbul apabila dalam proses pembelajaran terjadi interaktif antara guru dengan peserta didik. Interaktif itu tibul apabila ada respon balik dari peserta didik dan belajar yang baik harus timbul dari keinginan peserta didik itu sendiri. Hak ini terjadi apabila siswa senang dan tidak merasa bosan dengan pelajaran yang disampaikan. Berdasarkan uraian latar belakang masalah di atas maka diajukan upaya perbaikan dengan melalui model pembelajaran kooperatif tipe STAD. Rumusan masalah dalam penulisan karya ilmiah ini adalah: Bagaimana mengajarkan matematika dengan menggunakan model pembelajaran kooperatif tipe Student Team Achievement Division.Tujuan dari penulisan karya ilmiah ini yaitu untuk membahas tentang pelaksanaan pembelajaran matematika dengan menggunakan model pembelajaran kooperatif tipe Student Team Achievement Division . The purpose of learning is to achieve the target of mastering the material delivered by the teacher to students and achieving the target indicator is the ability to understand well and increase if in the learning process active interactive occurs between the teacher and students. Interactivity arises when in the learning process there is interactive between the teacher and learners. Interactivity arises when there is a feedback from students and good learning must arise from the wishes of the students themselves. This right occurs when students are happy and do not feel bored with the lessons being delivered. Based on the description of the background of the problem above, efforts to improve it are proposed through the STAD type cooperative learning model. The formulation of the problem in writing this scientific work is: How to teach mathematics using the cooperative learning model of the Student Team Achievement Division type. The purpose of writing this scientific work is to discuss the implementation of learning mathematics using the cooperative learning model of the Student Team Achievement Division model.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB2361 Curriculum
Q Science > QA Mathematics
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Program Studi Pendidikan Matematika
Depositing User: S.Kom Sela Mikado
Date Deposited: 06 Jun 2023 05:55
Last Modified: 06 Jun 2023 05:55
URI: http://repository.unwira.ac.id/id/eprint/12627

Actions (login required)

View Item View Item